3.5 C
Kielce
piątek, 28 lutego, 2025
Strona głównaOświataChęcińscy gimnazjaliści z perspektywą – projekt ˝Gimnazjum a co dalej?˝

Chęcińscy gimnazjaliści z perspektywą – projekt ˝Gimnazjum a co dalej?˝

Zobacz

Chęcińscy gimnazjaliści z perspektywą – projekt „Gimnazjum a co dalej?”

Pod takim tytułem na terenie Gminy i Miasta Chęciny przeprowadzane są dodatkowe zajęcia dla gimnazjalistów z Chęcin i z Wolicy z języka angielskiego, matematyki w przyrodzie, informatyki, samodoskonalenia i przedsiębiorczości. Wszystko dzięki pozyskanemu przez władze gminy dofinansowaniu na projekt pn. „Gimnazjum a co dalej?” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. W ramach projektu szkoły zostały wyposażone w tablice multimedialne, laptopy, urządzenie wielofunkcyjne do drukowania w kolorze, mikroskopy, tablety oraz pomoce dydaktyczne, a 39 nauczycieli przeszło specjalne szkolenia.

W Gimnazjum w Chęcinach i w Wolicy trwają dodatkowe zajęcia dla uczniów klas pierwszych i drugich w ramach Projektu „Gimnazjum a co dalej?” realizowanego przez Gminę Chęciny. Projekt obejmuje wsparciem 74 gimnazjalistów z terenu gminy Chęciny oraz 39 nauczycieli pracujących w gimnazjum w Chęcinach i w Wolicy.

Priorytetowym celem projektu jest wyrównanie szans edukacyjnych poprzez poszerzenie umiejętności w zakresie języków obcych, technik komputerowych, przedmiotów szkolnych, a także nabycie umiejętności prospołecznych. – Uczestnictwo w projekcie pozwala pogłębić wiedzę uczniów zdolnych oraz uzupełnić wiedzę uczniów tych, którzy z różnych powodów mają trudności z bieżącym opanowaniem materiału programowego. Zajęcia mają na celu zminimalizowanie zaległości programowych z poprzedniego etapu edukacyjnego oraz utrwalenie bieżącego materiału tak, aby młodzi ludzie nie tylko odzyskali wiarę we własne możliwości, ale także, by w przyszłości mogli aktywnie uczestniczyć w lekcjach osiągając sukces edukacyjny – tłumaczy Burmistrz Gminy i Miasta Chęciny, Robert Jaworski.

Warto dodać, że wsparcie projektowe przeznaczony jest dla uczniów zdolnych oraz mających trudności w nauce języka angielskiego, matematyki, fizyki, geografii, chemii, informatyki, dla których są to przedmioty trudne i niezrozumiałe, a przyswajanie treści przedmiotowych wiąże się dla nich z ogromnym wysiłkiem i stresem. – Nauczyciele prowadzący opracowali szczegółowe programy zajęć, które są realizowane w trakcie spotkań z uczniami. W trakcie realizacji zadań projektowych nauczyciele indywidualizują proces dydaktyczny, dostosowując tempo i dynamikę pracy do możliwości percepcyjnych uczestników projektu. Wdrożenie zaproponowanych przez specjalistów treści nauczania, przy doborze odpowiednich metod, form pracy i środków dydaktycznych, pozwoli na wzrost wiedzy i umiejętności w zakresie tych przedmiotów. Z pewnością uczniowie zostaną zmotywowani do systematycznej pracy, wzrośnie ich samoocena i poprawią się relacje z rówieśnikami. Ponadto uczniowie z Chęcin objęci są wsparciem z zajęć z psychologii i pedagogiki – zaznacza Burmistrz, Robert Jaworski.

Uczestnicy zajęć poprzez różnorodne wsparcie, jakie oferuje im udział w projekcie, pod okiem specjalistów z różnych dziedzin m.in. z doradztwa zawodowego i przedsiębiorczości, systematycznie przygotowują się do wyzwań rynku pracy, z jakimi przyjdzie im się zmierzyć poszukując pierwszej pracy.

Jak podkreślano, uczniowie bardzo chętnie biorą udział w zajęciach, które odbiegają od formuły tradycyjnych zajęć lekcyjnych. Poza tym, każdy uczestnik projektu zarówno uczeń, jak i nauczyciel otrzymał materiały biurowe i dydaktyczne niezbędne przy realizacji zajęć dodatkowych. Uczniowie z Wolicy mają też zapewniony dowóz na zajęcia, gdyż w projekcie biorą udział dzieci z Wolicy, Tokarni, Łukowej, Ostrowa i Siedlec. Każdemu przysługuje także catering, ponieważ trwające pięć godzin lekcyjnych zajęcia odbywają się w soboty. Na zakończenie każdy z uczniów otrzyma certyfikat potwierdzający udział w zajęciach.

W realizacji projektu ważny jest także fakt wyposażenia każdej ze szkół w tablice multimedialne, laptopy, urządzenie wielofunkcyjne do drukowania w kolorze, mikroskopy, tablety oraz pomoce dydaktyczne. Ponadto 39 nauczycieli ze szkoły w Chęcinach i Wolicy zostało objętych szkoleniami o tematyce zgodnej z diagnozą potrzeb szkoły.

Agnieszka Olech

Galeria

Aktualności

Ryanair zaostrza zasady bagażu podręcznego – co muszą wiedzieć pasażerowie

Decydując się na podróż tanimi liniami lotniczymi, pasażerowie często zabierają jedynie plecak lub małą walizkę, by uniknąć dodatkowych opłat...

Polecamy

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Dowiedz się więcejRozumiem