Oszuści nie próżnują i wykorzystują naszą obawę przed utratą pieniędzy czy troskę o bliskich, aby zasilić swoje konto. Pomimo licznych apeli niestety, są osoby które w chwili utraty swojej czujności dają się omamić i wierzą w różne historie, które telefonicznie opowiadają osoby podszywające się za osobę bliską, funkcjonariusza czy pracownika banku.
W poniedziałkowy wieczór do Komisariatu Policji IV w Kielcach zgłosiła się 34-latka. Kobieta kilka godzin wcześniej odebrała połączenie, w którym osoba podająca się za pracownika banku przekazywała, że pieniądze zgromadzone na koncie są zagrożone. Aby uchronić swoje oszczędności mieszkanka kieleckiego powiatu postępowała zgodnie z instrukcjami i na „bezpieczne” konto wskazane przez rzekomego bankowca przelała łącznie 67 000 złotych.
Ten przypadek, a także wiele innych, do których doszło naszym regionie w ostatnim czasie pokazuje jak wielką ostrożność należy zachować podczas telefonicznych rozmów m.in. o naszych finansach.
Aby nie dać się oszukać warto pamiętać o kilku zasadach bezpieczeństwa:
Opr. MPK
Źródło KMP w Kielcach