Ostrzegamy przed wyłudzeniami z wykorzystaniem systemu płatności mobilnych. Na przestrzeni ostatniego miesiąca opatowska jednostka Policji odnotowała kolejne przypadki wyłudzeń pieniędzy z kont za pomocą kodów BLIK. Oszuści podszywali się pod znajomych na portalach społecznościowych i zwracali się z pilną prośbą o pożyczkę. Przypominamy, by nikomu nie udostępniać danych do kont bankowych, a każdą otrzymaną wiadomość z prośbą o pożyczkę, dokładnie weryfikować.
Wczoraj wieczorem do Komendy Powiatowej Policji w Opatowie zgłosił się 27-letni mieszkaniec miasta, który padł ofiarą oszustwa metodą „na BLIK”. Z relacji mężczyzny wynikało, iż za pośrednictwem popularnego komunikatora otrzymał wiadomość od swojego znajomego, z prośbą przesłania tzw. blikiem kilkuset złotych. Nie wzbudziło to podejrzeń 27-latka, gdyż w przeszłości zdarzały się podobne sytuację. Krótko później, mężczyzna w dobrej wierze wygenerował i przesłał kod BLIK. Po chwili, gdy otrzymał informację, że transakcja nie powiodła się i wymagana jest powtórna operacja w jego głowie „zapaliła się czerwona lampka”. Postanowił skontaktować się ze znajomym. Wtedy niestety było już za późno. Mężczyzna stracił 400 złotych.
Przestrzegamy – jeśli otrzymujemy prośbę o pożyczkę, nie działajmy pochopnie. Sprawdźmy najpierw czy osoba, która do nas napisała lub której prośba dotyczy, rzeczywiście potrzebuje naszej pomocy. Jeśli otrzymamy od znajomego prośbę o przelew za pomocą BLIK-a lub o przekazanie kodu BLIK – zadzwońmy do tej osoby i potwierdźmy jej prośbę. Pomoże to nam uniknąć nieprzyjemności. Pamiętajmy o tym, aby nigdy nie przekazywać pieniędzy obcym osobom, nie przesyłać ich na podane przez obce osoby numery kont, nie podawać nikomu danych do logowania na nasze konta bankowe, nie przekazywać obcym osobom kodów do płatności mobilnych. Zadbajmy o prawidłowe zabezpieczanie swoich danych osobowych, haseł i numerów dostępowych do portali i komunikatorów.
Opr. MŻ
Źródło: KPP w Opatowie