W budynku Komendy Wojewódzkiej Policji w Kielcach swoje umiejętności doskonalą oficerowie dyżurni z komendy miejskiej i powiatowych garnizonu świętokrzyskiego. Funkcjonariusze, którzy w codziennej służbie przyjmują zgłoszenia i prośby o pomoc, podczas szkolenia pogłębiają swoją wiedzę z zakresu obsługi systemów policyjnych, algorytmów postępowań w sytuacjach kryzysowych, a także udzielania pierwszej pomocy poprzez rozmowę telefoniczną. Wszystko po to, aby sprawnie i profesjonalnie służyć pomocą mieszkańcom naszego województwa.
Oficer dyżurny to funkcjonariusz, który podczas swojej 12 godzinnej służby odbiera setki zgłoszeń telefonicznych, wysyła na interwencje policyjne patrole i sprawuje nad nimi stały nadzór. Mundurowi pracujący na tym stanowisku to doświadczeni policjanci, posiadający bardzo szeroką wiedzę. Z uwagi, iż to właśnie wiedza i doświadczanie jest niezbędna do wykonywania zadań jakie stoją przed dyżurnymi, w Komendzie Wojewódzkiej Policji w Kielcach zostało zorganizowane szkolenie policjantów służby dyżurnej komendy miejskiej oraz powiatowych garnizonu świętokrzyskiego.
Łącznie 200 funkcjonariuszy jeszcze w tym tygodniu zostanie przeszkolonych z obsługi systemów, którymi mają do czynienia każdego dnia tj. System Wspomagania Dowodzenia Policji i Krajowy System Informatyczny Policji. Podczas zajęć dyżurni doskonalą się w zakresie m.in. przyjmowania zgłoszeń, prowadzenia działań blokadowo–pościgowych, koordynowania poszukiwań osób zaginionych oraz udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej poprzez rozmowę telefoniczną.
Na koniec szkolenia policjanci mają możliwość podzielenia się swoimi spostrzeżeniami oraz wymienić się doświadczeniami. Szkolenie świętokrzyskich dyżurnych zostało zorganizowane przez Wydział Sztab Policji Komendy Wojewódzkiej Policji w Kielcach.
Opr. DJ
Źródło: KWP w Kielcach