Wszystko dzięki rządowemu dofinansowaniu, jakie władze Gminy i Miasta Chęciny pozyskały w ramach Funduszu Dróg Samorządowych. Na osiedlu Zelejowa wybudowane zostaną dwie drogi – na ulicy Henryka Sienkiewicza i ulicy Tadeusza Kościuszki. Powstaną też chodniki i oświetlenie.
Chęcińscy samorządowcy w tym roku pozyskali rekordowe dofinansowanie rządowe do budowy aż czterech dróg gminnych w kwocie 9 milionów 645 tysięcy złotych. Największą z czterech zaplanowanych do realizacji inwestycji drogowych będzie wykonanie projektu i budowy dwóch ulic stanowiących podstawę komunikacyjną dla mieszkańców osiedla Zelejowa w Chęcinach – ulicy Henryka Sienkiewicza i ulicy Tadeusza Kościuszki wraz z chodnikiem, odwodnieniem i oświetleniem i kanalizacją deszczową. Łącznie powstaną tu drogi o długości blisko 1,5 kilometra.
Niezwłocznie po otrzymaniu informacji o przyznaniu rządowego dofinansowania gmina ogłosiła przetargi na wyłonienie wykonawców zaplanowanych inwestycji. Jeśli chodzi o zadanie pod nazwą: „Projekt i budowa ulicy H. Sienkiewicza i ulicy T. Kościuszki wraz z odwodnieniem i oświetleniem w miejscowości Chęciny, gmina Chęciny”, to najniższą ofertę cenową złożyła firma TRAKT S. A. z siedzibą w Górkach Szczukowskich. Jedno z największych drogowych zadań zostanie wykonane za kwotę 6 milionów 462 tysięcy złotych. Połowę tych kosztów pokryje rządowe dofinansowanie. – Budowa tych dróg jest niezwykle istotna. Do tego powstaną też tutaj chodniki i oświetlenie. Ciężko byłoby wykonać tak dużą inwestycję tylko i wyłącznie z własnych środków. Rządowe dofinansowanie, jakie pozyskaliśmy na jej realizację, jest dla nas bardzo dużym wsparciem. Wcześniej będziemy chcieli wykonać tu kanalizację sanitarną – mówi burmistrz Gminy i Miasta Chęciny, Robert Jaworski.
Umowa z wykonawcą zadania została podpisana w Urzędzie Gminy i Miasta Chęciny 17 grudnia. Swoim podpisem sygnował ją burmistrz Robert Jaworski wraz ze skarbnik Jadwigą Sinkiewicz oraz wiceprezes Zarządu firmy Trakt, Przemysławem Pypeć. Według zawartej umowy firma TRAKT zrealizuje zadanie zgodnie z Dokumentacją Projektową, którą opracuje na podstawie Programu Funkcjonalno-Użytkowego i pozyskanej decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Dokumentacja projektowa wraz ze ZRID tej drogi ma być gotowa do końca listopada 2020 roku, po czym ruszą prace budowlane. Zgodnie z założeniami całość zadania ma być gotowa do końca października 2021 roku. – Najpierw ruszą prace projektowe, a po ich zakończeniu i uzyskaniu pozwolenia na budowę rozpoczniemy roboty – zapowiedział wiceprezes Zarządu firmy Trakt, Przemysław Pypeć.
Agnieszka Olech