3.5 C
Kielce
piątek, 28 listopada, 2025
Strona głównaAktualnościKolejne usprawnienia w obsłudze interesantów Urzędu

Kolejne usprawnienia w obsłudze interesantów Urzędu

Zobacz

 
Starostwo Powiatowe w Kielcach wdraża kolejne usprawnienia w obsłudze interesantów. 
 

– Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami udostępnił usługę informowania zamawiających o realizacji złożonych przez nich wniosków poprzez wysyłane SMS-y. To rozwiązanie ma na celu skrócenie czasu obsługi interesantów, ułatwienie płatności – bez konieczności wizyty w urzędzie), zwiększenie przejrzystości procesu zamawiania dokumentów.
– wyjaśnia starosta kielecki Tomasz Pleban.

Usługa powiązana jest z wnioskami dotyczącymi udostępnienia dokumentów geodezyjnych, tj. mapy zasadnicze lub ewidencyjne, wypisy z rejestrów gruntów, czy wyrysy z mapy ewidencyjnej.

Zamawiający po złożeniu wniosku otrzymuje w pierwszej kolejności SMS-a z informacją o wysokości opłaty należnej za zamówiony dokument, z załączonym linkiem do usługi umożliwiającej dokonanie opłaty drogą elektroniczną. Następnie, po wykonaniu dokumentu wysyłany jest SMS informujący o możliwości odbioru zamówionych materiałów.
Usługa działa zarówno dla wniosków składanych w formie tradycyjnej (papierowej) jak i drogą elektroniczną, poprzez świadczone przez Urząd e-Usługi.

SMS-y wysyłane są tylko wtedy, gdy zamawiający dokumenty poda we wniosku numer telefonu kontaktowego i wyłącznie na ten numer. Mając na uwadze bezpieczeństwo naszych interesantów informujemy również, że Urząd wysyłać będzie SMS-y wskazujące konieczność dokonania opłat, tylko w przypadku wcześniejszego złożenia wniosku. Nie będą one wysyłane po zakończeniu realizacji zamówienia.

Nowa usługa SMS dotyczy Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami

Dotyczy wniosków o udostępnienie dokumentów geodezyjnych:
o mapy zasadnicze i ewidencyjne
o wypisy z rejestrów gruntów
o wyrysy z mapy ewidencyjnej

 Jak działa system SMS
• Etap 1: Po złożeniu wniosku interesant otrzymuje SMS z informacją o wysokości opłaty oraz linkiem do płatności online.
• Etap 2: Po przygotowaniu dokumentu wysyłany jest kolejny SMS z informacją o możliwości odbioru materiałów.
 Ważne zasady
• Usługa działa zarówno dla wniosków papierowych, jak i składanych elektronicznie przez e-Usługi.
• SMS-y wysyłane są tylko wtedy, gdy interesant poda numer telefonu we wniosku.
• Ze względów bezpieczeństwa:
o Urząd wysyła SMS-y o konieczności dokonania opłaty wyłącznie po wcześniejszym złożeniu wniosku.
o Nie będą wysyłane SMS-y po zakończeniu realizacji zamówienia.

Aktualności

Samoobrona dla Kobiet w Policji

Wczoraj na terenie hali sportowej przy ulicy Mikołaja Kopernika odbyły się zajęcia dotyczące samoobrony. Podstawowe i najbardziej skuteczne techniki,...

Polecamy