Starostwo Powiatowe w Kielcach wdraża kolejne usprawnienia w obsłudze interesantów.
– Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami udostępnił usługę informowania zamawiających o realizacji złożonych przez nich wniosków poprzez wysyłane SMS-y. To rozwiązanie ma na celu skrócenie czasu obsługi interesantów, ułatwienie płatności – bez konieczności wizyty w urzędzie), zwiększenie przejrzystości procesu zamawiania dokumentów.
– wyjaśnia starosta kielecki Tomasz Pleban.
Usługa powiązana jest z wnioskami dotyczącymi udostępnienia dokumentów geodezyjnych, tj. mapy zasadnicze lub ewidencyjne, wypisy z rejestrów gruntów, czy wyrysy z mapy ewidencyjnej.
Zamawiający po złożeniu wniosku otrzymuje w pierwszej kolejności SMS-a z informacją o wysokości opłaty należnej za zamówiony dokument, z załączonym linkiem do usługi umożliwiającej dokonanie opłaty drogą elektroniczną. Następnie, po wykonaniu dokumentu wysyłany jest SMS informujący o możliwości odbioru zamówionych materiałów.
Usługa działa zarówno dla wniosków składanych w formie tradycyjnej (papierowej) jak i drogą elektroniczną, poprzez świadczone przez Urząd e-Usługi.
SMS-y wysyłane są tylko wtedy, gdy zamawiający dokumenty poda we wniosku numer telefonu kontaktowego i wyłącznie na ten numer. Mając na uwadze bezpieczeństwo naszych interesantów informujemy również, że Urząd wysyłać będzie SMS-y wskazujące konieczność dokonania opłat, tylko w przypadku wcześniejszego złożenia wniosku. Nie będą one wysyłane po zakończeniu realizacji zamówienia.
Nowa usługa SMS dotyczy Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami
Dotyczy wniosków o udostępnienie dokumentów geodezyjnych:
o mapy zasadnicze i ewidencyjne
o wypisy z rejestrów gruntów
o wyrysy z mapy ewidencyjnej
Jak działa system SMS
• Etap 1: Po złożeniu wniosku interesant otrzymuje SMS z informacją o wysokości opłaty oraz linkiem do płatności online.
• Etap 2: Po przygotowaniu dokumentu wysyłany jest kolejny SMS z informacją o możliwości odbioru materiałów.
Ważne zasady
• Usługa działa zarówno dla wniosków papierowych, jak i składanych elektronicznie przez e-Usługi.
• SMS-y wysyłane są tylko wtedy, gdy interesant poda numer telefonu we wniosku.
• Ze względów bezpieczeństwa:
o Urząd wysyła SMS-y o konieczności dokonania opłaty wyłącznie po wcześniejszym złożeniu wniosku.
o Nie będą wysyłane SMS-y po zakończeniu realizacji zamówienia.


