
INFORMACJA
w sprawie podpisania Umowy z WFOŚiGW w Kielcach w zakresie usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy i Miasta Chęciny w 2025 roku
Gmina Chęciny zawarła umowę nr 06268/25 z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach (WFOŚiGW w Kielcach) na mocy której, Gmina Chęciny otrzyma dotację w wysokości do 15 000,00 zł na realizację zadanie pn. „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy i Miasta Chęciny w roku 2025” w ramach realizacji „Program usuwania i unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest na terenie Gminy i Miasta Chęciny na lata 2015 – 2032″.
Na kwotę dotacji składają się:
- środki finansowe z WFOŚiGW w Kielcach w wysokości do 15 000,00 zł tj. – 50% kosztów kwalifikowanych zadania.
Pozostały koszt zadania zostanie pokryty z środków własnych budżetu Gminy Chęciny w wysokości do 15 000,00 zł – tj. 50% kosztów kwalifikowanych.
W wyniku dokonanego rozeznania rynku w formie zapytania ofertowego jako wykonawca usługi dot. odbioru, transportu i unieszkodliwienia odpadów niebezpiecznych zawierających azbest, została wybrana firma EUROUTIL Sp. z o.o. z siedzibą w Nowinach, ul. Białe Zagłębie 2T, 26-052 Nowiny NIP 9592066025 REGON 526581231, BDO 000611386.
Głównym celem programu usuwania i unieszkodliwiania azbestu na terenie Gminy i Miasta w Chęcinach jest doprowadzenie do stopniowej eliminacji wyrobów zawierających azbest z terenu gminy oraz ich bezpieczne składowanie i prawidłowe unieszkodliwienie. Program usuwania azbestu skierowany jest do wszystkich właścicieli nieruchomości z terenu gminy Chęciny, których budynki pokryte są popularnym eternitem oraz tych, którzy dokonali już zmian pokrycia dachowego, ale mają jeszcze na swojej posesji płyty eternitowe.
Zakończenie realizacji zadania (osiągnięcie efektu ekologicznego) planowane jest w terminie do dnia 14 listopada 2025 r.


