Chęciny, dnia 03 października 2024 r.
Burmistrz Gminy i Miasta Chęciny
OGŁOSZENIE
o przystąpieniu do sporządzenia planu ogólnego gminy i miasta Chęciny
oraz o rozpoczęciu strategicznej oceny oddziaływania na środowisko
Na podstawie art. 13i ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1130) oraz art. 39 ust. 1, art. 46 ust. 1 pkt 1 i art. 54 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112) zawiadamiam o podjęciu przez Radę Miejską w Chęcinach uchwały Nr 739/XCIII/24 z dnia 23 marca 2024 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu ogólnego gminy i miasta Chęciny oraz o rozpoczęciu strategicznej oceny oddziaływana na środowisko, w tym sporządzeniu prognozy oddziaływania na środowisko.
Zainteresowani mogą składać wnioski do planu ogólnego gminy i miasta Chęciny oraz do strategicznej oceny oddziaływania na środowisko w terminie do dnia 05 listopada 2024 r.
Wnioski należy składać do Burmistrza Gminy i Miasta Chęciny wyłącznie na formularzu zgodnym z rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 13 listopada 2023 r. w sprawie wzoru formularza pisma dotyczącego aktu planowania przestrzennego (Dz. U. z 2023 r. poz. 2509). Wzór formularza dostępny jest w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy i Miasta Chęciny pod adresem www.checiny.biuletyn.net w zakładce Informacje/Planowanie przestrzenne/Plan ogólny gminy oraz w siedzibie urzędu.
Wniosek należy składać na piśmie utrwalonym w postaci papierowej lub elektronicznej, w tym za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej, na formularzu w postaci papierowej lub w formie dokumentu elektronicznego:
1) w siedzibie Urzędu Gminy i Miasta w Chęcinach Pl. 2 Czerwca 4, 26-060 Chęciny;
2) na adres email: gmina@checiny.pl
3) przy użyciu Elektronicznej Skrzynki Podawczej Gminy Chęciny na platformie ePUAP: /checiny/skrytka.
Składający wniosek podaje swoje imię i nazwisko albo nazwę oraz adres zamieszkania albo siedziby oraz adres poczty elektronicznej, o ile taki posiada, a także wskazuje, czy jest właścicielem lub użytkownikiem wieczystym nieruchomości objętej wnioskiem, oraz może podać dodatkowe dane do kontaktu takie jak adres do korespondencji lub numer telefonu.
Wnioski w ramach strategicznej oceny oddziaływania na środowisko należy składać w formie pisemnej, ustnie do protokołu lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej bez konieczności opatrywania ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
Można zapoznać się z niezbędną dokumentacją sprawy w siedzibie Urzędu Gminy i Miasta
w Chęcinach Pl. 2 Czerwca 4, 26-060 Chęciny w godzinach pracy Urzędu.
Organem właściwym do rozpatrzenia wniosków jest Burmistrz Gminy i Miasta Chęciny.
Z up. BURMISTRZA
mgr inż. Małgorzata Romanyszyn
Kierownik Referatu Gospodarki Przestrzennej
/dokument podpisany elektronicznie/
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych
art.13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO)
1. Administratorem przetwarzanych danych osobowych jest Gmina Chęciny, Plac 2 Czerwca 4, 26-060 Chęciny, adres e-mail: gmina@checiny.pl, tel. 41 31 51 006.
2. W sprawach związanych z ochroną swoich danych osobowych można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, pod adresem e-mail: iodo@checiny.pl, tel. 41 31 53 117.
3. Podane przez Pana/Panią dane osobowe będą przetwarzane w celu sporządzenia aktu planowania przestrzennego i związaną z tym procedurą planistyczną oraz rozpatrzenia zgłaszanych uwag i wniosków.
4. Podstawą przetwarzania są przepisy prawa, w szczególności ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (art. 6 ust. 1 lit. c oraz lit. e ustawy RODO).
5. Podanie danych osobowych w niektórych przypadkach jest warunkiem ustawowym, w przypadku dobrowolnego zgłaszania uwag, wniosków podanie danych jest dobrowolne lecz konieczne, aby wnioski i uwagi zostały rozpatrzone.
6. Odbiorcami danych osobowych mogą być organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa oraz podmioty, które realizują zadania dla Administratora w ramach stosownych umów powierzenia przetwarzana danych. Szczegółowe informacje o odbiorcach można uzyskać kontaktując się z pracownikiem prowadzącym daną sprawę.
7. Administrator nie przekazuje danych do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowych.
8. Pana/Pani dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany oraz nie będą profilowane.
9. Pana/Pani dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych powyżej, a po tym czasie przez okres wymagany kategorią archiwalną A tj. 25 lat w siedzibie Administratora, a po tym okresie zostaną przekazane do archiwum państwowego.
10. Osoba, której dotyczą dane osobowe ma prawo do żądania: 1) dostępu do tych danych, w przypadku jeżeli dane osobowe nie zostały zebrane od osoby, której dane dotyczą – wszelkie dostępne informacje o ich źródle przysługuje, jeżeli nie wpływa na ochronę praw i wolności osoby, od której dane te pozyskano, 2) sprostowania danych, 3) usunięcia danych osobowych – gdy ustała podstawa przetwarzania, dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem, dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa; 4) żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych zgodnie z art. 18 RODO, wystąpienie z takim żądanie nie wpływa na przebieg i wynik postępowań dotyczących sporządzania aktów planowania przestrzennego; 5) wniesienia sprzeciwy wobec przetwarzania zgodnie z art. 21 RODO, 6) wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, w przypadku uznania, iż dane są przetwarzane niezgodnie z prawem.
Do pobrania