3.5 C
Kielce
sobota, 5 października, 2024
Strona głównaAktualnościSpotkanie dotyczące wykorzystywania sztucznej inteligencji

Spotkanie dotyczące wykorzystywania sztucznej inteligencji

Zobacz

Sztuczna inteligencja to niewątpliwie narzędzie, które zrewolucjonizowało świat.  W środowisku administracji publicznej nie tylko pozwala petentom na szybkie znalezienie informacji, rozwiązanie problemów, ale także wykorzystywane jest przez pracowników urzędów, co znacznie przyspiesza przepływ informacji i skraca czas załatwienia wielu spraw. 

3 października odbyło się spotkanie dla kierowników i dyrektorów wydziałów Starostwa Powiatowego w Kielcach z przedstawicielem Wrocławskiego Instytutu Zastosowań Informacji Przestrzennej i Sztucznej Inteligencji. Spotkanie otworzył członek Zarządu Powiatu w Kielcach Mariusz Ściana, który podkreślił, że AI (sztuczna inteligencja) jest narzędziem szeroko wykorzystywanym w różnych dziedzinach życia.

Aleksander Żarkowski z WIZIPISI przedstawił zebranym kilka form pomocy AI w pracy różnych urzędów, w tym możliwość przetwarzania dokumentów analogowych do postaci cyfrowej, a następnie automatyczną interpretację zawartych w nich informacji. Sztuczna inteligencja sama potrafi nadać kategorię skanowanych dokumentów i zawartych w nich treści, pobrać z nich dane oraz dokonać ewentualnej anonimizacji. Co raz większą popularnością cieszą cię też czatboty, które po wpisaniu interesującej nas frazy, podpowiadają nam jak załatwić sprawę w urzędzie,  szukają dla nas dokumentów i formularzy wniosków, a w razie potrzeby doradzają nam jak je poprawnie wypełnić.  Jeśli z czatu skorzysta osoba nieposługująca się językiem polskim i nawiąże rozmowę z czatbotem, ten odpowie w odpowiednim dla klienta języku.

Sztuczna inteligencja jest narzędziem, które także może dokonać wstępnej oceny wniosków i pomagać pracownikom w podejmowaniu decyzji.

Przypomnijmy, że nasze starostwo od kwietnia bieżącego roku korzysta ze Sztucznej Inteligencji. Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami posługuje się narzędziem eXtracToolbox.

Aplikacja eXtracToolbox pozwala na pozyskiwanie istotnych danych wprost z zeskanowanych dokumentów analogowych wpływających do Urzędu. Wdrażane narzędzie informatyczne wykorzystuje następnie pozyskane w ten sposób z dokumentów źródłowych dane, do automatycznego zasilania prowadzonego przez Starostę systemu służącego prowadzeniu ewidencji gruntów i budynków. Program opiera się na technologii pozwalającej na cyfrowe „przechwytywanie danych”. Technologia ta może być wykorzystywana np. do rozwoju systemów służących rozpoznawaniu twarzy, linii papilarnych, a nawet programów kierujących pojazdami autonomicznymi. W naszym przypadku wspomoże nas w ekstrakcji danych tekstowych i uzupełnianiu nimi prowadzonych w postaci cyfrowej rejestrów, a także w inteligentnej anonimizacji scyfryzowanych dokumentów.

Uczestnicy spotkania zadawali przedstawicielowi WIZIPISI wiele pytań oraz przedstawiali pomysły zastosowania AI w ich wydziałach. Firma wyraziła zainteresowanie wdrożeniem sugerowanych rozwiązań, które mogą przyczynić się do usprawnieniu pracy urzędu i obsługi mieszkańców powiatu.  

Aktualności

Polecamy