Jędrzejowska policja otrzymała zgłoszenie o przekręcie wykorzystującym Blik, gdzie 42-letnia mieszkanka powiatu straciła 1550 złotych. Kobieta sądziła, iż wspiera swoją znajomą, lecz faktycznie środki trafiały do kieszeni oszustów, używających przejętego konta społecznościowego swojej ofiary.
Po południu poprzez komunikator internetowy poszkodowana otrzymała wiadomość od 'znajomej’, proszącej o pożyczkę 600 zł ze względu na rzekome problemy z zablokowanym kontem bankowym. Chętna do pomocy 42-latka wysłała wymagane środki, a następnie, na dalsze prośby, jeszcze 500 zł i 450 zł. Gdy pojawiła się kolejna prośba o przesłanie pieniędzy metodą Blik, kobieta skontaktowała się telefonicznie z prawdziwą znajomą, ujawniając oszustwo.
Ostrzegamy przed lekkomyślnym reagowaniem na wiadomości z prośbami o finansową pomoc. Zawsze warto zweryfikować tożsamość osoby proszącej o wsparcie, najlepiej przez bezpośredni kontakt telefoniczny. Taki sposób postępowania może uchronić przed utratą pieniędzy i innymi nieprzyjemnościami.