INFORMACJA
w sprawie podpisania Umowy z WFOŚiGW w Kielcach w zakresie usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy i Miasta Chęciny w 2023 roku
W dniu 27 września 2023 roku, Gmina Chęciny zawarła umowę nr 05545/23 z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach (WFOŚiGW) na mocy której, Gmina Chęciny otrzymała dotację w wysokości do 40.700,96 zł na realizację zadanie pn. „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy
i Miasta Chęciny w 2023 roku” w ramach realizacji „Program usuwania i unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest na terenie Gminy i Miasta Chęciny na lata 2015 – 2032″.
Na kwotę dotacji składają się:
1) środki finansowe z WFOŚiGW w Kielcach w wysokości 20.350,48 zł tj. – 35% kosztów kwalifikowanych zadania
2) środki finansowe z NFOŚiGW w Warszawie w wysokości 20.350,48 zł. tj. – 35% kosztów kwalifikowanych zadania.
Pozostały koszt zadania zostanie pokryty z środków własnych z budżetu Gminy Chęciny w wysokości 17 443,27 zł– tj. 30% kosztów kwalifikowanych.
W wyniku dokonanego rozeznania rynku w formie zapytania ofertowego jako wykonawca usługi dot. odbioru, transportu i unieszkodliwienia odpadów niebezpiecznych zawierających azbest, została wybrana firma EUROUTIL Monika Kołodziej z siedzibą
w Nowinach, ul. Białe Zagłębie 8/5, 26-052 Nowiny NIP 9591476376 REGON 523112560, BDO 000576152
Głównym celem programu usuwania i unieszkodliwiania azbestu na terenie Gminy i Miasta w Chęcinach jest doprowadzenie do stopniowej eliminacji wyrobów zawierających azbest z terenu gminy oraz ich bezpieczne składowanie i prawidłowe unieszkodliwienie. Program usuwania azbestu skierowany jest do wszystkich właścicieli nieruchomości z terenu gminy Chęciny, których budynki pokryte są popularnym eternitem oraz tych, którzy dokonali już zmian pokrycia dachowego, ale mają jeszcze na swojej posesji płyty eternitowe.
Zakończenie realizacji zadania planowane jest w terminie do dnia 31 października 2023 r.
Referat Gospodarki Nieruchomościami, Ochrony Środowiska i Rolnictwa