Prosta zasada: nigdy nikomu nie udostępniaj za pośrednictwem wiadomości kodów Blik. Stosując ten środek ostrożności możesz uchronić przed utratą z konta bankowego swoje pieniądze. Niestety wczoraj 29-latek i 48–latka zapomnieli o tej zasadzie i stracili ze swoich kont pieniądze.
Wczoraj na telefon 29-letniego mieszkańca gminy Daleszyce za pośrednictwem jednego z komunikatorów internetowych z konta jego siostry przyszła wiadomość. W jej treści kobieta zwracała się z prośbą o uregulowanie należności za dwie paczki. Mężczyzna będąc przekonany, że koresponduje ze swoją prawdziwą siostrą, wygenerował dwa kody Blik. Przesłał je za pomocą komunikatora, a następnie potwierdził dwie transakcje w aplikacji mobilnej swojego banku. Niestety nim się zorientował, że korespondował z oszustem podszywającym się pod jego bliską rodzinę było już za późno. Stracił z konta 1600 złotych.
Tego samego dnia, kilka godzin później również w gminie Daleszyce podobną wiadomość, tym razem od znajomej otrzymała 48 – latka. W treści wiadomości również była prośba o opłatę za paczki. Niestety w tym przypadku kobieta też dała się zwieść i przesłała cztery kody Blik. Z jej konta zniknęło 2000 złotych.
Apelujemy o ostrożność przy tego typu kontaktach i weryfikację tożsamości dzwoniących do nas osób. Pamiętajmy! Oszuści umiejętnie manipulują rozmową tak, by uzyskać jak najwięcej informacji i wykorzystać naszą łatwowierność.
Opr. MPK
Źródło KMP w Kielcach