W Starostwie Powiatowym w Kielcach odbyło się spotkanie dyrektorów/naczelników wydziałów komunikacji województwa świętokrzyskiego wraz z pracownikami podejmującymi decyzję w sprawie stosowania kar za naruszenie obowiązku rejestracji pojazdów sprowadzonych z zagranicy lub obowiązku zawiadomienia starosty o nabyciu lub zbyciu pojazdów.
Spotkanie rozpoczął starosta kielecki Mirosław Gębski. Obecny był także Artur Dudzic dyrektor Wydziału Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Kielcach.
Od 1 stycznia 2020 r. ustanowiono sankcje za niewykonanie zgłoszenia zbycia lub nabycia oraz za niezarejestrowanie pojazdu sprowadzonego z terenu krajów UE. Termin na zgłoszenie zbycia lub nabycia pojazdu oraz zarejestrowania pojazdu sprowadzonego z kraju UE został określony na 30 dni od dnia zdarzenia. Wprowadzając zmiany do ustawy Prawo o ruchu drogowym ustawodawca miał na celu poprawę warunków legalnego obrotu pojazdami i referencyjności danych gromadzonych w centralnej ewidencji pojazdów.
W okresie funkcjonowania nowych przepisów niejednokrotnie stanowiska sądów administracyjnych znacząco różniły się od siebie, a co za tym idzie również interpretacje przepisów w poszczególnych urzędach były niejednolite. Wobec takiego stanu rzeczy zaproszono przedstawicieli urzędów, zajmujących się na co dzień sprawami z zakresu naruszeń obowiązujących przepisów prawa, celem wypracowania procedur i ujednolicenia stanowisk w tym zakresie.
Przypomnijmy, że obowiązek poinformowania właściwego starosty o nabyciu lub zbyciu pojazdu funkcjonuje od 1983 r., natomiast obowiązek rejestracji pojazdów sprowadzonych z krajów UE od 2004 r.