Uczniowie szkoły podstawowej w Oblęgorku uczyli się programowania pogłębiając wiedzę o geometrii, rozwijając logiczne myślenie, wyobraźnię i wnioskowanie. Zajęcia prowadzone były w ramach programu grantowego „mPotęga” finansowanego ze środków mBanku.
Matematyka osadzona w Oblęgorku
Programem grantowym „mPotęga” zostali objęci uczniowie klas IV-VI. Realizowano go od września do grudnia tego roku. – Projekt dotyczył naszej miejscowości, Oblęgorka. Pozwolił stworzyć „matematyczny świat” u Sienkiewicza oraz połączyć twórczość pisarza z robotyką. Były to bardzo istotne zajęcia, rozwijające logiczne myślenie, wyobraźnię i umiejętność wyciągania trafnych wniosków. A te kompetencje przydadzą się uczniom nie tylko w programowaniu i robotyce, ale także w nauce innych przedmiotów. Być może dzięki udziałowi w zajęciach uczniowie odkryją w sobie zamiłowanie do dalszego kształcenia się w zakresie nowoczesnych technologii, a nawet zwiążą swoją przyszłość z tą dziedziną nauki – mówi Henryka Cisowska, dyrektor Szkoły Podstawowej w Oblęgorku.
Blisko Sienkiewicza
W projekcie przybliżono postać Henryka Sienkiewicza w sposób matematyczny i z wykorzystaniem nowoczesnych technologii ICT. Na zajęciach uczniowie wykorzystując obliczenia związane ze skalą konstruowali różne figury geometryczne i bryły. Powstały charakterystyczne budynki, a finalnie makieta Oblęgorka. – Podczas zajęć młodzi programiści u „Sienkewicza” wytężali umysły nad tworzeniem odpowiednich algorytmów potrzebnych do zaprogramowania robota. Był to mBot zakupiony ze środków mBanku. Uczniowie mocno zaangażowali się w to zadanie i pogłębiali wiedzę z geometrii oraz rozwijali istotne w robotyce umiejętności – informuje Justyna Kowalczyk-Knap, nauczyciel ze szkoły w Oblęgorku.
Na zakończenie powstała wystawa prac
Zwieńczeniem programu była wystawa prac wykonanych przez uczniów podczas zajęć. – Projekt spotkał się z ogromnym zainteresowaniem i przyniósł uczestnikom mnóstwo satysfakcji, ale i solidną porcję wiedzy – podsumowuje dyrektor Henryka Cisowska.