96 tys. złotych stracił we wtorek mieszkaniec powiatu opatowskiego. Mężczyzna dał wiarę oszustowi, który podczas rozmowy telefonicznej poinformował go, że ktoś usiłował włamać się na jego konto bankowe. Oszust polecił zainstalowanie aplikacji mającej za zadanie „ochronić” użytkownika bankowości elektronicznej, a następnie zlecił przelewy na inne „bezpieczne” konta bankowe.
Wczoraj do ożarowskich policjantów zgłosił się 28 – letni mieszkaniec powiatu opatowskiego. Mężczyzna poinformował, że dzień wcześniej skontaktowała się z nim osoba podająca się za pracownika banku przekazując wiadomość, że ktoś usiłował dokonać przelewu z jego konta bankowego, a tym samym pieniądze na tym koncie są zagrożone. Fałszywy pracownik banku posługiwał się językiem polskim jednak z wyraźnie wschodnim akcentem. Polecił on 28 – latkowi, aby ten zainstalował na swoim telefonie aplikację, która rzekomo miała chronić jego bankowość elektroniczną. W rzeczywistości dawała ona oszustowi dostęp do jego urządzenia. Następnie 28 –latek przelał swoje oszczędności na inne „bezpieczne” konta, wskazane przez rozmówcę. Mężczyzna zastosował się do wskazanych poleceń i w kilku przelewach przekazał oszustom łącznie 96 tys. zł.
Apelujemy o ostrożność podczas kontaktów telefonicznych z osobami, których nie znamy, szczególnie jeśli chodzi o zgromadzone pieniądze lub wartościowe przedmioty.
Opr. KCW
Źródło: KPP Opatów