Umowę dotyczącą promocji województwa świętokrzyskiego z wykorzystaniem narzędzi marketingu sportowego poprzez Klub Sportowy Vive Kielce podpisali dziś w kieleckiej Hali Legionów marszałek Andrzej Bętkowski oraz wicemarszałek Marek Bogusławski. Działania promocyjne zawarte w opiewającej na 600 tysięcy złotych umowie będą realizowane do końca marca 2023 roku. W uroczystości podpisania dokumentu wzięli także udział Mariusz Bodo, Sekretarz Województwa oraz Grzegorz Świercz, radny Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego.
Ze strony Klubu Sportowego Vive Kielce umowę podpisali prezes Zarządu Marian Urban oraz wiceprezes Tadeusz Dziedzic.
Promocja województwa świętokrzyskiego poprzez wykorzystanie wizerunku zespołu Łomża Industria Kielce daje doskonałą możliwość do popularyzacji nazwy województwa i promocji regionu. Marka drużyny jako aktualnego Mistrza Polski w piłce ręcznej mężczyzn oraz uczestnika Ligi Mistrzów w tej dyscyplinie jest rozpoznawalna zarówno w Polsce, jak i za granicą oraz ściśle kojarzona z regionem świętokrzyskim.
– Jako marszałek pragnę podziękować Sejmikowi Województwa Świętokrzyskiego, który przychylił się do propozycji, by z budżetu województwa wyasygnować kwotę na promocję z wykorzystaniem marketingu sportowego Klubu Sportowego Vive Kielce – klubu, który znany i podziwiany jest w Polsce, Europie i na świecie – mówił podczas podpisywania umowy marszałek Andrzej Bętkowski. – Kiedy byłem na ostatnim Final Four Ligi Mistrzów w Kolonii, w hali słyszałem raz za razem wymawiane przez spikerów i zagranicznych kibiców słowo „Kielce”. Zespół Łomży Industrii Kielce jest marką nie do przecenienia. Takich marek zarówno w sporcie jak i biznesie w naszym regionie jest niewiele. Jesteśmy niedużym województwem więc tym bardziej powinniśmy wykorzystywać wszystkie nasze atuty, a takim atutem jest niewątpliwie drużyna piłkarzy ręcznych. Dlatego podtrzymujemy współpracę z klubem i sądzę, że również w przyszłości będziemy ją kontynuować – dodał marszałek.
Z kolei wicemarszałek Marek Bogusławski podkreślał znaczenie klubu dla życia sportowego i kulturalnego młodych mieszkańców Świętokrzyskiego.
– Marketing sportowy jest doskonałym narzędziem do promowania Kielc i województwa świętokrzyskiego, ale musimy doceniać także fakt, że dzięki klubowi pięciuset młodych adeptów sportowych regularnie ćwiczy, uprawia piłkę ręczną. To się chwali, że młodzi ludzie mają tak świetną możliwość twórczego wypełniania wolnego czasu. Jestem przekonany, że za sprawą licznych zwycięstw drużyny Łomży Industrii Kielce zarówno w krajowej Superlidze i Pucharze Polski jak i w Lidze Mistrzów, już niedługo na świecie będzie wybrzmiewała nie tylko nazwa „Kielce”, ale także „Świętokrzyskie” – powiedział Marek Bogusławski.
Łomża Industria Kielce to 19-krotny zdobywca tytułu Mistrza Polski, 17-krotny zdobywca Pucharu Polski, drużyna, która corocznie walczy w elitarnych rozgrywkach Ligi Mistrzów, zajmując w niej wysokie miejsca.
W ramach promocji województwa będą prezentowane materiały filmowe i zdjęciowe o regionie w klubowych mediach społecznościowych, a w materiałach promocyjnych drużyny Łomża Industria Kielce (m.in. na kalendarzach klubowych) będzie eksponowany herb i nazwa województwa.
Media społecznościowe klubu oraz strona internetowa gromadzą kibiców z całej Polski, jak również Europy, generując wysokie zasięgi oglądalności postów – Facebook ponad 213 tys. obserwujących, Instagram ponad 83 tys. obserwujących, Twitter – ponad 16 tys. obserwujących.
Do przygotowania spotu promocyjnego oraz zdjęć w atrakcyjnych miejscach regionu, które będą wykorzystane do celów reklamowo-promocyjnych województwa, zostanie także udostępniony wizerunek zawodników klubu.
– Przypomnę, że w przeszłości realizowaliśmy wraz z klubem projekt “Gramy Razem dla Świętokrzyskiego”, który został bardzo wysoko oceniony przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Unię Europejską. Zebraliśmy wtedy naprawdę świetne noty. Dlatego pragnę wyrazić podziękowania dla pana marszałka i całego Zarządu Województwa za to, że współpraca z klubem jest kontynuowana. Może ta kwota nie jest znacząca w budżecie województwa, ale jest bardzo istotna dla klubu. W czasach, kiedy wiele marek towarowych upada i ginie, my tę markę wspieramy, bo jest naprawdę tego warta. Warto podkreślić, że przekaz telewizyjny z Final Four docierał do prawie miliarda ludzi na świecie, a rozgrywki oglądało kilkaset milionów. Ponadto piłka ręczna jest bardzo popularna w Niemczech, Francji i Hiszpanii, a są to kraje ważne dla Polski gospodarczo – mówił dziś w Hali Legionów radny Sejmiku Grzegorz Świercz.
Aby wzmocnić zasięg promocyjny działań podczas meczów rozgrywanych przez drużynę będą wyświetlane na banerach LED reklamy z prezentacją atrakcji turystycznych województwa świętokrzyskiego oraz naklejka z herbem województwa na parkiecie, co będzie skutecznym narzędziem marketingowym. Herb pojawi się również na koszulkach sztabu trenerskiego na wszystkich meczach rozgrywanych przez klub w okresie obowiązywania umowy.