3.5 C
Kielce
niedziela, 25 sierpnia, 2024
Strona głównaAktualnościUwierzył fałszywym pracownikom banku

Uwierzył fałszywym pracownikom banku

Zobacz

Mieszkaniec Staszowa stracił blisko 40 000 złotych, po tym jak zadzwonili do niego przestępcy podający się za pracowników jednego z banków i polecili zainstalowanie aplikacji na telefon. Niestety, mężczyzna wykonywał wszystkie polecenia oszustów, będąc przekonanym, że rozmawia z przedstawicielami banku. W ten sposób stracił dużą sumę pieniędzy.

W miniony poniedziałek 43- letni mieszkaniec miasta odebrał telefon od mężczyzny z akcentem zagranicznym, który podał się za pracownika banku. 43- latek poinformował rozmówcę, że nie rozumie go i prosi o rozmowę z osobą polskojęzyczną. Wówczas przełączony został do kobiety, która poinformowała go, że miała miejsce próba włamania na jego konto i zaciągnięcia pożyczki, ale bank zablokował wniosek. Nieufny początkowo mężczyzna, zapytał rzekomą konsultantkę w jaki sposób ktoś mógł wejść na jego rachunek bankowy. W odpowiedzi usłyszał, że mogło do tego dojść, gdy wykonywał zakupy przez niezabezpieczone strony internetowe. W trakcie rozmowy kobieta zaproponowała mężczyźnie ściągniecie aplikacji i zainstalowanie jej na telefon, co uczynił. Na pobraną aplikację przychodziły kody autoryzacyjne, które 43-latek przekazywał rozmówczyni. Ta wówczas zapewniła go, że jego telefon jest w pełni bezpieczny, po czym poinformowała, że skontaktuje się z nim jej kolega z bankowości internetowej celem przekazania mu informacji dotyczącej tego w jaki sposób doszło do złożenia wniosków o przyznanie pożyczki. Po chwili zadzwonił anonsowany informatyk, który powiedział, że osobą zamieszaną w oszustwo jest prawdopodobnie pracownik banku współpracujący z inną osobą, a w związku z tym, że na jego konto przelana została kwota 60 000zł, mężczyzna musi z powrotem środki te przelać na konto wskazanej osoby oraz banku, by sprawdzić, który z pracowników zamieszany jest w oszustwo. W efekcie końcowym mężczyzna wykonał przelewy na kwotę bliską 40 000zł. Po kilku minutach do 43- latka zadzwonił prawdziwy już konsultant wypytując czy ostatnie wykonane przelewy są dla znanej mu osoby, ale mężczyzna telefon ten zignorował. Po tym połączeniu mężczyzna w Internecie sprawdził aplikację, która polecono mu pobrać i wówczas zorientował się, że padł ofiara oszustwa.
Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności! Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła jak i nie polecają instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować policję.

Opr. JSz
Źródło: KPP w Staszowie

 

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Aktualności

Polecamy