O tym, jak wielu oszustów możemy spotkać w Internecie przekonał się 38-latek, który na początku września dokonał zakupu pelletu na stronie internetowej sklepu z opałem. Za zakupiony towar, którego do dzisiaj nie otrzymał zapłacił ponad 1800 zł.
Przed nami okres grzewczy. Niektórzy już zaopatrzyli się w opał na zimę. Są również tacy, którzy czekali z zakupem do września. Rozglądając się za cenami opału na rynku, zazwyczaj szukamy najlepszej oferty. W tym miejscu należy się zastanowić czy rzeczywiście zbyt niska cena towaru będzie równoznaczna z jego jakością oraz uczciwością sprzedawcy. O tym, jak należy uważać podczas zakupów przez Internet przekonał się 38-latek. Mężczyzna zapłacił za pellet, którego nie otrzymał. Szukając opału na zimę wszedł na stronę internetową sklepu, który oferował sprzedaż węgla, pelletu itp. Cena za surowiec okazała się być dobrą w stosunku do innych ofert, więc mężczyzna postanowił złożyć zamówienie za pośrednictwem zakładki „kup teraz”. Wszystko przebiegało zgodnie z planem, na adres email kupującego przysłano również fakturę za zamówienie i link do śledzenia przesyłki. Na tym zakończyła się przejrzystość sprzedającego. Gdy przesyłka nie przychodziła, 38-latek wszedł na stronę sprzedawcy, która był już nieaktywna.
Zapamiętaj, że zanim dokonasz zakupu za pośrednictwem Internetu zawsze zweryfikuj sprzedawcę, sprawdź opinie o nim, wybieraj opcje płatności za pobraniem. W ten sposób zminimalizujesz ryzyko oszustwa i utraty pieniędzy.
Opr. MPK
Źródło: KMP Kielce