Publikowana tabela zawiera dane jednostek nieodpłatnego poradnictwa uporządkowane według tematyki pomocy.
Udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego odbywa się według kolejności zgłoszeń, po uprzednim umówieniu terminu:
– pod numerem telefonu: 41 200 17 85 od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy) w godz. 7:00 – 15:00,
– poprzez rezerwację wizyty on-line: https://np.ms.gov.pl/świętokrzyskie/kielecki (porady udzielane przez telefon lub Internet),
– poprzez zgłoszenie na adres e-mail: .
Przed uzyskaniem nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego:
- osoba uprawniona składa pisemne oświadczenie, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej*
- osoba korzystająca z nieodpłatnej pomocy w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej dodatkowo składa oświadczenie o niezatrudnianiu innych osób
w ciągu ostatniego roku.
* W przypadku, gdy nieodpłatna pomoc jest udzielana w czasie epidemii za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość osoba uprawniona nie ma obowiązku składania tego oświadczenia.
Osobom ze znaczną niepełnosprawnością ruchową, które nie mogą stawić się w punkcie osobiście, oraz osobom doświadczającym trudności w komunikowaniu się, może być udzielana nieodpłatna pomoc prawna lub świadczone nieodpłatne poradnictwo obywatelskie, także poza punktem albo za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość.