Szkoła Podstawowa z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Św. Jana Pawła II w Bolminie jest bardzo dobrze wyposażoną placówką oświatową, ponieważ dyrekcja stara się, aby uczniowie już od najmłodszych lat mogli korzystać z nowoczesnych technologii. W szkole głównym priorytetem jest komfort edukacji oraz wysoki standard i poziom nauczania. Burmistrz Miasta i Gminy Chęciny Robert Jaworski również stawia na jakość edukacji na terenie gminy i wspiera wszelkie oddolne inicjatywy w tym zakresie. Dzięki udanej współpracy z Organem Prowadzącym oraz unijnemu dofinansowaniu dyrektor szkoły Małgorzata Markiewicz stworzyła warunki, aby nauka w szkole podstawowej w Bolminie była na najwyższym poziomie, spełniała wysokie standardy jakości, aby szkoła stała się miejscem ciekawym, inspirującym do rozwijania zainteresowań i pasji. Miejscem, które jest jednocześnie bezpieczne i nie przypomina swoim wyglądem typowej szkoły. Wraz z zespołem pracowników dyrekcja nieustannie przekształca szkołę, aby stała się miejscem, w którym nauka jest przyjemnością. Dba o szkolną przestrzeń, by była kolorowa i funkcjonalna, systematycznie wzbogaca bazę dydaktyczną.
Placówkę na tle innych w gminie wyróżniają ciekawie zaaranżowane przestrzenie szkolne: kolorowe korytarze, miejsca do odpoczynku i zajęć, kreatywne kąciki. Każda sala lekcyjna ma swój niepowtarzalny charakter. Szkoła może się pochwalić swoim najnowszym osiągnięciem, jedyną w swoim rodzaju, świetnie wyposażoną „Pracownią Lego”. Na ten cel pozyskano bardzo wysokie dofinansowanie. Uczniowie w „Pracowni Lego” mogą zdobywać wiedzę wykraczającą ponad podstawę programową, a co najważniejsze mogą zgłębiać jej tajniki podczas zabawy. Programowanie i robotyka to nowoczesna forma edukacji dzieci. Daje z jednej strony radość tworzenia, poczucie dumy z wykonanego zadania, a z drugiej – wszechstronnie rozwija. Na zakup nowoczesnych pomocy dydaktycznych, szkolenia i dodatkowe zajęcia dla naszych uczniów dyrekcja szkoły we współpracy z organem prowadzącym pozyskała blisko 380 tysięcy złotych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego w ramach poddziałania „Rozwój edukacji kształcenia ogólnego w zakresie stosowania TIK”. Całość zadania opiewa na kwotę 372 773 zł tysięcy złotych.
W Bolminie lekcje przyszłości właściwie stały się już codziennością. Uczniowie uczą się programowania z wykorzystaniem robotów oraz klocków Lego. Każda z sali dydaktycznych wyposażona jest w tablice i monitory interaktywne. Uczniowie i nauczyciele mają do dyspozycji pracownię komputerową, laptopy, tablety. Ponadto dywan interaktywny, najwyższej klasy oprogramowanie i drukarki 3D w formie długopisu. W tej szkole korzystanie z nowoczesnych technologii jest codziennością na miarę XXI wieku.
Niewątpliwym atutem szkoły jest innowacyjne podejście do procesu dydaktycznego. Wykorzystując zabawę klockami Lego uczniowie mimowolnie poznają i uczą się skomplikowanych procesów z zakresu programowania, fizyki, czy przedmiotów matematyczno-przyrodniczych. Klocki Lego nauczyciele wykorzystują również na zajęciach językowych czy logopedycznych. Innowacyjne zajęcia kształtują u uczniów umiejętności społeczne oraz współpracę w grupie. Uczniowie pracują w swoim tempie i na miarę własnych indywidualnych umiejętności. W naturalny sposób oswajają się z nowoczesną technologią oraz rozwijają kluczowe kompetencje.
Szkoła w Bolminie nie po raz pierwszy zaistniała jako placówka innowacyjna i idąca naprzeciw oczekiwaniom współczesnego świata. W 2017 roku stała się prekursorem nauczania dwujęzycznego. Jako pierwsza publiczna szkoła podstawowa w województwie świętokrzyskim wprowadziła oddziały dwujęzyczne w klasie 7 i 8. W chwili obecnej nauczanie dwujęzyczne funkcjonuje z powodzeniem już od klasy pierwszej.
W dobie obecnej sytuacji epidemiologicznej, w czasie edukacji zdalnej, Bolmin poradził sobie znakomicie. Zajęcia prowadzone były na platformie Office 365 i w tym obszarze również szkoła odniosła sukces. Microsoft po przeanalizowaniu aktywności uczniów i nauczycieli na platformie nadał placówce tytuł „Szkoła w Chmurze”.
Dyrekcja szkoły wraz z gronem pedagogicznym nie boją się nowych wyzwań, stawiają na ciągły rozwój placówki, w której uczeń i jego potrzeby edukacyjne oraz rozwojowe zajmują najważniejsze miejsce. Nauczyciele stale doskonalą swoje umiejętności, podnoszą kwalifikacje, aby sprostać nowym wyzwaniom. Warto podkreślić, iż stanowią świetny zespół, który dzięki współpracy i wymianie doświadczeń jest w stanie osiągać sukcesy.
Wszystkie działania podejmowane w szkole wpływają na jej rozwój oraz podnoszenie jakości pracy; są możliwe dzięki systematycznej i wspaniałej współpracy pani dyrektor Małgorzaty Markiewicz z organem prowadzącym, rodzicami, nauczycielami oraz pracownikami szkoły. Panią dyrektor natomiast cieszy fakt, że ma możliwość współpracy z osobami chętnymi do pomocy, pełnymi pomysłów i inicjatyw, zaangażowanych na rzecz rozwoju szkoły, aby stała się placówką nowoczesną, bezpieczną, przyjazną i sprzyjającą rozwojowi wychowanków.