3.5 C
Kielce
sobota, 27 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościZdalny kontakt z urzędem

Zdalny kontakt z urzędem

Zobacz

Już 3,5 miliona Polaków przekazało swoje dane do Rejestru Danych Kontaktowych. Dzięki temu ich wizyty w urzędach zostają ograniczone do minimum.

Rejestr Danych Kontaktowych został uruchomiony przez Ministerstwo Cyfryzacji. Jest to sposób, by bez wychodzenia z domu uzyskać informacje na przykład o dokumentach gotowych do odbioru, rozpatrzeniu złożonych wniosków, potrzebie uzupełnienia dokumentów lub informacji w zainicjowanych sprawach urzędowych (kończący się termin ważności dowodu osobistego czy paszportu, rozpatrzenie wniosku o świadczenia typu 500+).

RDK gromadzi tylko podstawowe dane kontaktowe: numer telefonu lub adres mailowy. Można je także samodzielnie zmienić lub usunąć z rejestru. Przekazanie danych jest dobrowolne, bezpłatne, może to zrobić każda pełnoletnia osoba. Szczegóły na www.gov.pl.

Aktualności

Zaginiony 73-latek jest bezpieczny. Szczęśliwe zakończenie popołudniowych poszukiwań

Wczoraj po południu ponad 60 policjantów, wspieranych przez strażaków oraz druhów ochotników, poszukiwało 73-latka, który niepostrzeżenie opuścił ośrodek dla...

Polecamy