3.5 C
Kielce
piątek, 22 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościPozycjonowanie lokalne w Kielcach i w woj. świętokrzyskim

Pozycjonowanie lokalne w Kielcach i w woj. świętokrzyskim

Zobacz

Pozycjonowanie stron Kielce internetowych to zestaw działań skoncentrowany na uzyskaniu widoczności w SERP. Obejmuje optymalizację strony pod wyszukiwarkę oraz linkowane w witrynie i pozyskiwanie wartościowych linków poza nią. Na pozycję strony wpływa również stopień zaufania Google do witryny, mierzony za pomocą algorytmu Trust Rank. Odnosi się on do wieku strony, certyfikatu SSL, aktualizowania strony, contentu. Rozwiązaniem, dzięki któremu firma wypromuje swoją działalność na terenie miasta i okolic jest pozycjonowanie lokalne.

Frazy lokalne – klucz do Google?

Pozycjonowanie lokalne bazuje na dłuższych wyrażeniach zwierających nazwę miejscowości, dzielnicy miasta lub regionu (np. pozycjonowanie Kielce – https://www.ideoforce.pl/pozycjonowanie-kielce/, prowadzenie social media Warszawa, sprzedaż nieruchomości woj. świętokrzyskie, Poznań sklep z odzieżą medyczną). Mogą to być dwa słowa lub wyrażenia składające się z więcej niż dwóch wyrazów. W drugim przypadku mamy do czynienia pozycjonowaniem na długi ogon, znanym także jako long tail.  Czym różnią się frazy z długiego ogona od tradycyjnych? Przede wszystkim liczbą słów. Ponadto, pozycjonowanie szerokie cechuje się wysoką obojętnością wyszukiwania, niską konkurencyjnością, kosztuje mniej i daje większe szanse na dotarcie do potencjalnego konsumenta. Pozycjonowanie na długi ogon dotyczy nie tylko fraz, ale obejmuje również analizę strony pod kątem behawioralnym, badanie linków i treści na stronie, analizę konkurencji i audyt SEO.

Pozycjonowanie Kielce, czyli jak wyróżnić się lokalnie

Wyniki wyszukiwania Google mogą mieć różną formę. Na przykład dzięki zastosowaniu danych strukturalnych możemy generować rozszerzone wyniki wyszukiwania. I tak jako odpowiedź na frazę, mogą pojawić się wyniki Rich Snippets (z dodatkowymi informacjami pod adresem URL), box informacyjny (okno po prawej stronie listy z informacjami) czy Direct Answer (pełna odpowiedź na pytanie użytkownika). Jeśli chodzi o wyniki lokalne, widoczność zapewnią przed wszystkim dopasowane frazy i usługa Google Moja Firma. Jest to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu wynik przybierze postać wirtualnej wizytówki. Biorąc pod uwagę pozycjonowanie lokalne w Kielcach i w woj. świętokrzyskim, należy pamiętać, że firma musi mieć lokalizacje fizyczną.  Google tworzy rankingi, biorąc pod uwagę aktualne informacje o godzinach pracy i lokalizacji, opis firmy, kategorię działalności – optymalizacja jest więc niezbędna. Google Moja Firma jest usługą, której potrzebują zarówno przedsiębiorcy, jak i klienci. Użytkownik w jednym miejscu widzi wszystkie niezbędne dane, a sama wizytówka staje się  „ścieżką” do firmy/strony internetowej.

Korzyści, czyli co daje lokalne SEO

Firmami, które inwestują w pozycjonowanie lokalne (nie trudno wyszukać tego typu usługi – wystarczy wpisać frazę regionalną, np. pozycjonowanie Kielce) są gównie restauracje, bary i kawiarnie, sklepy, hotele i firmy prowadzące działalność usługową. Korzyści przemawiających za tym kierunkiem działania w Internecie jest wiele. Przede wszystkim mamy do czynienia z firmami, które funkcjonują na określonym terytorium, czyli kierują swoją ofertę do lokalnej społeczności lub osób, które właśnie znajdują się w pobliżu. Dobre, lokalne SEO zapewni widoczność w wyszukiwarce i Mapach Google, a to z kolei wpłynie na ruch w witrynie i wizyty w firmie, sklepie, gabinecie, itp. Niewątpliwą zaletą tego rozwiązania jest rozpoznawalność i tym samym budowanie przewagi nad konkurencją oferującą usługi/produkty w pobliżu. Co więcej, mniejsze firmy mają szansę na rywalizowanie z przedsiębiorstwami ogólnopolskimi. Dzisiejsi użytkownicy są mobilni, a więc nic nie stoi im na przeszkodzie, by mogli dostać się np. do mechanika w innym województwie.

Wszystkie efekty pozycjonowania lokalnego mają wspólny mianownik – sprzedaż. Biorąc pod uwagę to, że zakupy mają początek w wyszukiwarce, niepojawianie się w wynikach, nie wygeneruje zysku. Nawet cieszące się dobrą opinią lokalne przedsiębiorstwo, które pomija ten sposób promowania biznesu w sieci, traci szansę na zaznaczenie obecności rynkowej.

Aktualności

Konkurs Literacki: „Piękno stworzenia. Człowiek i wartości w twórczości Świętego Jana Pawła II”

Konkurs Literacki: "Piękno stworzenia. Człowiek i wartości w twórczości Świętego Jana Pawła II" Przedłużony termin zgłoszeń! Wiersze i opowiadania (wspomnienia) należy przesyłać na adres...

Polecamy