Ruch wahadłowy na krótkim fragmencie drogi krajowej nr 73 wprowadzany będzie przez kilka kolejnych dni w godzinach dziennych. Sterowany będzie sygnalizacją świetlną lub ręcznie, jeśli warunki na drodze będą tego wymagały. To pozwoli wykonawcy na kontynuowanie prac przy kanalizacji deszczowej między jezdniami i budowie przepustów przy zapewnieniu bezpieczeństwa kierowcom. Po zakończeniu tego etapu robót i krótkiej przerwie, odcinki z ruchem wahadłowym planowane są jeszcze w dwóch lokalizacjach.
Jednocześnie kontynuowane są roboty ziemne, wykonywana jest podbudowa z kruszywa na ostatnich fragmentach nowej jezdni wschodniej, budowa ekranów, dróg dojazdowych. Wykonawca przygotowuje się do zaplanowanych na wiosnę kolejnych robót bitumicznych czyli uzupełnienia podbudowy bitumicznej na odcinkach stanowiących około 1/4 długości jezdni wschodniej obwodnicy, a następnie do układania przedostatniej warstwy wiążącej nawierzchni. Roboty bitumiczne planowane są od maja.
Przypomnijmy – realizacja pierwszego etapu obwodnicy Morawicy w systemie projektuj i buduj rozpoczęła się w 2018 roku. Budowa potrwa do 2022 roku. W ramach inwestycji w istniejącym śladzie drogi krajowej nr 73 Kielce – Busko-Zdrój – Tarnów powstaje dwujezdniowa droga główna o ruchu przyspieszonym o długości 4,2 km z czterema skrzyżowaniami z sygnalizacją świetlną i kładką dla pieszych w Bilczy.