3.5 C
Kielce
sobota, 4 maja, 2024
Strona głównaAktualnościUmowa na transport i unieszkodliwianie azbestu w Gminie Chęciny podpisana

Umowa na transport i unieszkodliwianie azbestu w Gminie Chęciny podpisana

Zobacz

W dniu 3 października 2019 roku Burmistrz Gminy i Miasta Chęciny Pan Robert Jaworski, przy udziale Skarbnika Gminy-Pani Jadwigi Sinkiewicz, zawarł umowę z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach reprezentowanym przez Prezesa Zarządu Pana Ryszarda Gliwińskiego, na mocy której Gmina Chęciny otrzymała dotację w wysokości 62 522,93 zł do realizacji Programu transportu i unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych w postaci materiałów zawierających azbest z terenu Gminy i Miasta Chęciny.

Na kwotę dotacji składają się środki finansowe z WFOŚiGW w Kielcach w wysokości 31 261,47 zł oraz z NFOŚiGW w Warszawie w wysokości 31 261,46 zł.

Głównym celem programu usuwania i unieszkodliwiania azbestu na terenie Gminy i Miasta  w Chęcinach jest doprowadzenie do stopniowej eliminacji wyrobów zawierających azbest z terenu gminy oraz ich bezpieczne składowanie i prawidłowe unieszkodliwienie. Program usuwania azbestu skierowany jest do wszystkich właścicieli nieruchomości z terenu gminy Chęciny, których budynki pokryte są popularnym eternitem oraz tych, którzy dokonali już zmian pokrycia dachowego, ale mają jeszcze na swojej posesji płyty eternitowe.

Aktualności

Zostali zatrzymani dzięki obywatelskim postawom

Nie małe kłopoty czekają 28 – latkę i 37 – latka, którzy zostali przyłapani prze policjantów na gorącym uczynku...

Polecamy