Starostwo Powiatowe w Kielcach wdrożyło system Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją. Samorząd zachęca gminy powiatu kieleckiego do korzystania z bezpłatnego systemu informatycznego, który ułatwia i przyśpiesza pracę urzędów.
Samorząd powiatu kieleckiego zorganizował spotkanie z przedstawicielami urzędów gmin, aby zaprezentować system EZD PUW. – Jest to narzędzie wspierające wykonywanie czynności kancelaryjnych w systemie tradycyjnym, co pozwala ograniczać między innymi koszty papieru, ale też przyspiesza obieg korespondencji w urzędzie. Podpisywanie i przesyłanie dokumentów w programie odbywa się za pomocą jednego kliknięcia – mówił starosta kielecki Michał Godowski.
Oprogramowanie jest całkowicie bezpłatne, zarówno w wykorzystaniu, jak i podczas wdrażania, ponieważ jest rozwiązaniem niekomercyjnym. Kluczowe znaczenie w jego wdrożeniu ma przyspieszenie procedur, automatyzacja części prac kancelaryjnych czy większa przejrzystość dokumentacji.