3.5 C
Kielce
wtorek, 20 maja, 2025
Strona głównaAktualności66-latka nie dała się oszukać

66-latka nie dała się oszukać

Zobacz

Nieustannie ostrzegamy o metodach działań oszustów oraz przekazujemy na co zwracać uwagę, aby zapobiec utracie swoich oszczędności. Scenariusze działań przestępców w gruncie rzeczy są do siebie podobne, lecz różnią się szczegółami, dostosowywanymi do sytuacji osobistej oraz wieku potencjalnych ofiar. Wczoraj do ostrowieckiej komendy zgłosiła się 66-latka, która zmanipulowana przez cyberprzestępców zaciągnęła kredyt w wysokości 50 000 złotych, jednakże w porę zorientowała się, że ma do czynienia z oszustami i nie przekazała im pieniędzy.

Każdego dnia słyszymy w mediach, że ktoś został oszukany, stracił oszczędności lub przekazał dane do logowania. Wiele osób uczy się na błędach innych i jest coraz ostrożniejsza, jednak w dalszym ciągu zdarzają się osoby, które ulegają oszustom i tracą swoje pieniądze. Przestrzegamy nieustannie przed ich działaniem, ponieważ oszuści nie mają skrupułów czy współczucia i nie zważają na to, że mogą to być oszczędności z całego życia.

Wczoraj do ostrowieckiej komendy zgłosiła się 66 -latka, która oświadczyła, że w ubiegłym tygodniu telefonicznie skontaktował się z nią mężczyzna podający się za analityka bankowego. Podczas rozmowy dzwoniący poinformował kobietę, że ktoś na jej dane wziął kredyt. Aby zapobiec całej sytuacji oszust polecił seniorce udać się do placówki bankowej i zaciągnąć zobowiązanie w wysokości 50 000 złotych.  Zmanipulowana przez oszustów ostrowczanka, poszła do banku i ostatecznie uzyskała wspomnianą kwotę. Cały czas 66-latka była zapewniana, że wszystko jest pod kontrolą Policji i służb specjalnych. Dopiero w momencie kiedy sprawcy poprosili ją, aby wpłaciła gotówkę do wpłatomatu zrozumiała, że padła ofiarą przestępstwa.

Aby nie paść ofiarą takiego oszustwa należy:

– zawsze potwierdzajcie tożsamość osób, które podają się za pracowników banku i informują o różnych operacjach na koncie bankowym (zwłaszcza o zagrożeniu środków). Najlepiej zrobić to osobiście w oddziale banku lub po przerwaniu rozmowy dzwoniąc na infolinię banku. Wykonanie takiego połączenia zajmie chwilę, ale zweryfikujecie, czy w rzeczywistości ktoś próbował wykonywać operacje na koncie,

– nigdy nie logujcie się na przesyłane do was linki do stron internetowych banku,

– zawsze sprawdzajcie dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej (przestępca nie skorzysta z kodu, dopóki jej nie potwierdzicie),

– zmieniajcie często hasła i wybierajcie skomplikowane kombinacje znaków – duże i małe litery, liczby i znaki specjalne. Hasło najlepiej zapamiętać i nigdzie nie zapisywać,

– uruchomcie logowanie dwuskładnikowe do serwisu – konieczne wtedy będzie wpisanie loginu i hasła do konta oraz np. kodu, który dostaniecie w wiadomości sms.

Kolejny raz przypominamy, że za bezpieczeństwo pieniędzy zgromadzonych w banku odpowiada bank. Żaden z pracowników nie będzie do was dzwonił, żebyście ratowali swoje pieniądze.

Opr. EW

Źródło: KPP w Ostrowcu Świętokrzyskiego  

Aktualności

ŚODR Modliszewice: Kampania dopłat bezpośrednich wydłużona do 16 czerwca!

 Przypominamy, że do 16 czerwca 2025 r. można ubiegać się o przyznanie płatności bezpośrednich i obszarowych w ramach tegorocznej kampanii. Agencja Restrukturyzacji...

Polecamy