Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kielcach informuje, że na podstawie art. 18 ust. 2 ustawy z dnia 17 września 2021 r. o zmianie ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci oraz niektórych innych ustaw (Dz.U.2021.1981), decyzje, na mocy których zostało przyznane prawo do dodatków wychowawczych, o których mowa w art. 80 ust. 1a, art. 113a albo art. 115 ust. 2a ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2020 r., poz. 821 z późn. zm.), tracą moc z dniem 1 czerwca 2022 r.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci (Dz. U. z 2019 r. poz. 2407 z późn. zm.), ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego oraz jego wypłata następują odpowiednio na wniosek rodziny zastępczej, osoby prowadzącej rodzinny dom dziecka i dyrektora placówki opiekuńczo-wychowawczej. Wniosek składa się do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
Zgodnie z art. 13 ust. 5 ustawy z dnia 11 lutego 2016 roku o pomocy państwa w wychowaniu dzieci, wniosek i załączniki do wniosku składane są wyłącznie w postaci elektronicznej za pomocą:
1) profilu informacyjnego utworzonego w systemie teleinformatycznym udostępnionym przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych,
2) systemu teleinformatycznego banków krajowych oraz spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych świadczących usługi drogą elektroniczną spełniających wymogi określone w informacji zamieszczonej na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych;
3) systemu teleinformatycznego utworzonego przez ministra właściwego do spraw rodziny;
4) systemu teleinformatycznego wskazanego w informacji, o której mowa w ust. 6 ustawy.
Osobie składającej wniosek i załączniki do wniosku, która nie posiada profilu informacyjnego, profil ten zakłada Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
Źródło: PCPR Kielce