3.5 C
Kielce
piątek, 22 listopada, 2024
Strona głównaAktualności30 czerwca mija termin składania deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków

30 czerwca mija termin składania deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków

Zobacz

 

Nie zwlekaj ! W przypadku niezłożenia deklaracji w terminie do 30.06.2022 r  grożą sankcje karne. Za brak złożenia deklaracji grozi grzywna, która jest wymierzana na zasadach ogólnych kodeksu wykroczeń. Do złożenia deklaracji jest zobligowany każdy właściciel lub zarządca budynku. Deklarację będzie można składać elektronicznie, za pośrednictwem systemu teleinformatycznego Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków przy udziale profilu zaufanego. Osoby, które nie mogą skorzystać z tej formy składania deklaracji, mogą ją złożyć w formie papierowej na ul. Radkowskiej 29, poprzez ePUAP lub listownie (listem poleconym na adres gminy).

W przypadku gdy w budynku jest zainstalowany kocioł lub kotły na paliwo stałe z ręcznym lub automatycznym podawaniem paliwa należy w polu B02 formularza A i formularza B zaznaczyć klasę tego kotła. Jest ona umieszczona na tabliczce znamionowej znajdującej się na piecu lub w dokumencie poświadczającym emisję (w przypadku braku informacji o klasie pieca można skontaktować się ze sprzedawcą pieca).

W razie pytań prosimy kontaktować się pod numerem telefonu: 693-167-635, email: k.jaszczyk@checiny.pl. Informacji udziela pani Katarzyna Jaszczyk.

 

W przypadku chęci uzyskania potwierdzenia złożenia deklaracji wraz z unikalnym identyfikatorem deklaracji, w celu zakupy węgla lub ekogroszku, zachęcamy do złożenia deklaracji w wersji elektronicznej. Takie potwierdzenie generuje się wtedy automatycznie. Natomiast składając deklarację w wersji papierowej, potwierdzenie można uzyskać po ok. 3 tygodniach od momentu złożenia dokumentu.  

 

Złożenie deklaracji dotyczącej źródeł ciepła w formie elektronicznej krok po kroku

KROK 1: LOGOWANIE

1. Wejdź na stronę: www.ceeb.gov.pl

2. Wybierz opcję „Zaloguj się przez Węzeł Krajowy, aby złożyć deklarację”

KROK 2: UWIERZYTELNIENIE

  1. Uwierzytelnij swoją tożsamość za pośrednictwem:
    Profilu Zaufanego, eDowodu lub za pośrednictwem tzw. węzła komercyjnego
    moje ID systemu banku.
  2. Profil zaufany (PZ) umożliwia załatwianie spraw urzędowych online i możesz go uzyskać bez wychodzenia z domu. Załóż profil zaufany – Gov.pl – Portal Gov.pl (www.gov.pl)

Po zalogowaniu do aplikacji dostępne są dwie zakładki:
1. Budynki
2. Deklaracje

KROK 3: DODAWANIE BUDYNKU

1. Dodaj budynek, którego dotyczy deklaracja. Wybierz opcję „+ Dodaj Budynek”, która znajduje się w górnej części ekranu.

2. Uzupełnij wyświetloną metrykę budynku. W tym celu skorzystaj z automatycznej bazy adresowej.

Jeżeli nie znalazłeś swojej ulicy lub budynku – dopisz je ręcznie – zaznacz odpowiedni checkbox i uzupełnij wymagane pola.

3. Gdy wszystkie dane zostały uzupełnione kliknij „Dodaj budynek” i przejdź do kolejnego kroku.

Ważne! Dla jednego budynku możesz złożyć dowolną liczbę deklaracji, a także dołączyć zarówno Deklaracje A jak i Deklaracje B.

KROK 4: SKŁADANIE DEKLARACJI

Wejdź w zakładkę Deklaracje.

  1. Wybierz opcję „+Dodaj Deklaracje”.
  2. Określ, czy deklaracja dotyczy budynków/lokali mieszkalnych czy niemieszkalnych.
  3. Wybierz adres budynku, dla którego chcesz złożyć deklarację, wybierz opcję „Dodaj deklaracje” i wypełnij ją odpowiednio.

Składanie deklaracji przez internet:

https://zone.gunb.gov.pl/

Składanie deklaracji w wersji papierowej: 

Dokumenty do pobrania

 Przykładowo wypełnione deklaracje

 

- centralna_ewidencja_emisyjnosci_budynkow_do_30_czerwca_2022.jpg

Aktualności

Zimowa aura, kierowco zachowaj ostrożność!

Trudne warunki atmosferyczne to jedna z wielu przyczyn, przez które bardzo często dochodzi do zdarzeń drogowych. Dostosowanie prędkości, zachowanie...

Polecamy