3.5 C
Kielce
czwartek, 25 kwietnia, 2024
Strona głównaAktualnościUczniowie ze szkoły w Piekoszowie mocno współpracują z uczniami z Hiszpanii. Wyjadą...

Uczniowie ze szkoły w Piekoszowie mocno współpracują z uczniami z Hiszpanii. Wyjadą tam na warsztaty!

Zobacz

Wszystko w ramach realizowanego przez szkołę w Piekoszowie wspólnie ze szkołą w Hiszpanii projektu pod hasłem „Innowacyjne nauczanie z ponadnarodową mobilnością uczniów w szkole w Piekoszowie”. Na jego realizację pozyskano unijne dofinansowanie. Dzięki temu uczniowie mogą poszerzać swoją wiedzę i dodatkowo szkolić swoje umiejętności językowe. Sześciomiesięczny projekt obejmie tygodniowe warsztaty w szkole w Hiszpanii podczas ferii zimowych, a także współpracę polskich i hiszpańskich uczniów na portalu eTwinning.

Realizację projektu edukacyjnego pod tytułem „Innowacyjne nauczanie z ponadnarodową mobilnością uczniów w szkole w Piekoszowie” Zespół Placówek Oświatowych w Piekoszowie rozpoczął w październiku bieżącego roku. Projekt otrzymał dofinansowanie z Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój. – Głównym celem projektu jest wdrożenie nowych motywujących metod pracy i umożliwienie uczniom szkół partnerskich z Polski i Hiszpanii nawiązania realnej, efektywnej współpracy, która pozwoli im zdobywać nowe kompetencje, poprawić wyniki w nauce w szkole, przygotować się do dalszej edukacji, a także lepiej rozpocząć w przyszłości karierę zawodową – wymienia nauczyciel Iwona Zalewska-Lech, koordynator projektu z ramienia piekoszowskiej placówki oświatowej.

Warto zaznaczyć, że nauczyciele będą prowadzić zajęcia z uczniami uczestniczącymi w projekcie z wykorzystaniem narzędzi WEB 2.0. – Pozwoli to zarówno uczniom, jak i nauczycielom poczuć się przedstawicielami szkół, które są nowoczesne i zachęcające do nauki – podkreśla koordynator projektu, Iwona Zalewska-Lech.

A trzeba przyznać, że nauczanie w Zespole Placówek Oświatowych w Piekoszowie jest na najwyższym poziomie. Szkoła jest nie tylko doskonale doposażona w najwyższej klasy sprzęt multimedialny, jak chociażby tablice interaktywne czy nawet roboty do nauki programowania, ale też prowadzi jako jedna z nielicznych szkół w województwie nauczanie dwujęzykowe. – Staramy się podnosić kompetencje cyfrowe naszych uczniów, udostępniając im możliwie najlepsze narzędzia. Takim wyposażeniem, jakie mają piekoszowskie szkoły, może pochwalić się niewiele szkół. Poza tym, kładziemy też nacisk na podnoszenie umiejętności porozumiewania się w językach obcych, a w tej szkole wręcz stawiamy na naukę języków obcych. Placówka jest wyposażona w nowoczesne sale do nauki języków. Wprowadziliśmy tu także nauczanie dwujęzykowe. Programy takie jak ten dodatkowo otwierają naszych uczniów, pozwalają im na zawieranie nowych przyjaźni i wdrażanie swobodnych konwersacji w języku angielskim – podkreśla wójt gminy Piekoszów, Zbigniew Piątek.

I faktycznie, sześciomiesięczny projekt obejmujący warsztaty w szkole w Hiszpanii i współpracę na portalu eTwinning już przynosi spore rezultaty. – Powstała strona internetowa projektu, otwarta TwinSpace na eTwinningu, POWER Club, gdzie odbywają się spotkania wszystkich uczniów chcących w większym wymiarze regularnie uczestniczyć w pracach projektowych i rozwijać swoje zainteresowania. Prowadzone są też prace cyfrowe w języku angielskim, jak ”Moje pierwsze CV” ze Storyjumper, ”Prezentacja mojego kraju i regionu” z Prezi, dwie strony WIX o hiszpańskich i polskich sławnych postaciach, eDiary, plakaty Canva na temat wizyty w Hiszpanii. Znajdziemy tu także Mindmaps z Mindomo o tym jak skorzystaliśmy z projektu, są filmy i albumy ze zdjęciami chociażby z Dnia Hiszpańsko-Polskiego, jaki był w każdej szkole partnerskiej. Mamy gazetki, quizy o Polsce, Hiszpanii i Unii Europejskiej – wymienia koordynator projektu, Iwona Zalewska-Lech.

Warto też dodać, że partnerstwo przyczyni się również do rozwoju uczniów, ale także do rozwoju zawodowego nauczycieli. – Partnerzy będą współpracować i realizować cele projektu, poznają i lepiej zrozumieją inne kultury i kraje, wdrożą nowe pomysły w życie szkoły, zainspirują nowy sposób myślenia o sobie i swojej pracy, a także dadzą możliwość funkcjonowania uczniom jako aktywnym obywatelom Europy – mówi koordynator projektu, Iwona Zalewska-Lech.

Aktualności

Polecamy